streamplus.de

Share |

Samstag, 25. Dezember 2010

Ce înseamnă să fii lider de închinare? (Partea a II-a) Share Exemple biblice de conducere Introducere În secţiunea precedentă, am discutat ide

Ce înseamnă să fii lider de închinare? (Partea a II-a) Share Exemple biblice de conducere Introducere În secţiunea precedentă, am discutat ide

Ce înseamnă să fii lider de închinare? (Partea a II-a)

http://www.radiovoceaevangeliei.de/

Exemple biblice de conducere

Introducere

În secţiunea precedentă, am discutat ideea că nu ceea ce face liderul este conducere, ci mai degrabă conducerea este o manifestare a caracterului nostru şi a ceea ce suntem noi ca lideri. De asemenea, te-am provocat să te examinezi pe tine însuţi având în vedere că vei manifesta conducere după caracteristicile interne în care crezi. Acest proces de autoexaminare este dificil, însă necesar. Beneficiul este că vei învăţa care sunt punctele tale tari în conducere şi care sunt darurile în care te simţi confortabil în timp ce te dezvolţi ca lider. De asemenea, tu poţi recunoaşte domeniile vieţii tale spirituale, caracterul şi darurile pe care le-ai putea folosi în timp ce te maturizezi luând în considerare nevoile lucrării tale speciale sau cum vezi lucrarea ta în viitor.


De exemplu, cineva care are iniţial darul învăţăturii arată puţină toleranţa faţă de oamenii care nu răspund adevărurilor Bibliei. Pentru ei, dacă Dumnezeu o spune, atunci oamenii ar trebui să-şi alinieze imediat viaţa Cuvântului Lui Dumnezeu. Totuşi, în societatea noastră relativistă, o abordare rigidă şi academică se poate să nu fie primită bine, sau chiar să fie respinsă. Astfel, cel ce predă trebuie să încorporeze o măsură de compasiune cu înţelegere faţă de punctele de vedere diferite ca să fie eficient în a împărtăşi adevărul Lui Dumnezeu. Cunoscându-ţi punctele forte, dar şi slăbiciunile, te va ajuta să devii mai eficient în comunicarea darului tău altora. Cum am spus mai devreme, recunoscându-ţi darurile sau combinaţia de daruri este un prim pas important. În continuare vom discuta modele biblice de lideri.

Modele de conducere din Vechiul Testament

Să începem prin a defini conducerea. Leadership-ul, sau conducerea este o chemare dată de Dumnezeu însoţită de o ungere specifică şi o autoritate în a îndeplini planul Lui Dumnezeu, nu doar ca lider ci şi în cei ce-l urmează. Chemarea lui Iosua în a conduce pe Israel ne arată multe calităţi de lider şi merită luată în considerare.

Numeri 27:18-22

18.Domnul a zis lui Moise: “Ia-ţi pe Iosua, fiul lui Nun, bărbat în care este Duhul Meu, şi să-ţi pui mâna peste el.
19. Să-l aşezi înaintea preotului Eleazar şi înaintea întregii adunări şi să-i dai porunci sub ochii lor.
20. Să-l faci părtaş la dregătoria ta, pentru ca toată adunarea copiilor lui Israel să-l asculte.

21. Să se înfăţişeze înaintea preotului Eleazar, care să întrebe pentru el judecata lui Urim înaintea Domnului; şi Iosua, toţi copiii lui Israel împreună cu el, şi toată adunarea, să iasă după porunca lui Eleazar şi să intre după porunca lui.”
22. Moise a făcut cum îi poruncise Domnul. A luat pe Iosua şi l-a pus înaintea preotului Eleazar şi înaintea întregii adunări.

Aşa cum ştim, Iosua a condus pe Israel în ţara promisă şi a făcut-o câştigând multe campanii militare. Primul punct de notat în privinţa coducerii este că aptitudinile lui Iosua nu sunt experienţa sau relaţia sa cu Moise, ci mai degrabă “el era un om în care era Duhul Lui Dumnezeu”. Ideea este că Dumnezeu nu cheamă lideri în funcţie de realizările lor sau de relaţiile lor strategice; El cheamă în mod suveran prin aceea că vede rodul pe care ei îl vor purta trăind o viaţă de ascultare.

Apoi vedem că Iosua a fost dedicat în faţa întregului popor. Acest act de consacrare permite lucrătorului să fie recunoscut de congregaţie ca lider. Astăzi, fiecare tradiţie religioasă îşi dedică liderii în mod diferit. Deşi nu este scopul acestui curs să discute formele de dedicare, este important ca liderul emergent să cunoască acel punct în timp cand conducerea bisericii lui îi recunoaşte darul de lider. Acesta poate fi foarte evident ca în cazul ordinării sau mai subtil, biserica susţinând în mod tacit lucrarea liderului emergent.

În final, Iosua a întrebat pe preotul Eleazar. Este important pentru liderul emergent să stea aproape şi conectat cu conducerea bisericii sale, într-o relaţie în care, va avea parte de călăuzire spirituală şi de oameni cărora să le dea socoteală. Aceasta s-ar putea aplica şi la nivelul personal al liderului, incluzând relaţiile de familie, felul în care îşi folosesc timpul, şi cum îşi planifică viitorul. Ar fi cel mai bine ca relaţiile de dare de socoteală sau formare spirituală să fie în afara sferei de influenţă a liderului pentru a-şi menţine obiectivitatea. Ca lideri, avem nevoie să ne luăm timp să monitorizăm fiecare aspect al vieţii noastre interioare prin prieteni de încredere care să ţină informaţiile pentru ei, pentru înţelepciunea şi discernământul lor.

Să studiem aptitudinile de conducere ale lui Moise în Exod 3:7-12

7. Domnul a zis: “Am văzut asuprirea poporului Meu, care este în Egipt, şi am auzit strigătele pe care le scoate din pricina asupritorilor lui; căci îi cunosc durerile.
8. M-am coborât ca să-l izbăvesc din mâna egiptenilor şi să-l scot din ţara aceasta şi să-l duc într-o ţară bună şi întinsă, într-o ţară unde curge lapte şi miere, şi anume, în locurile pe care le locuiesc canaaniţii, hetiţii, amoriţii, fereziţii, heviţii şi iebusiţii.
9. Iată că strigătele israeliţilor au ajuns până la Mine şi am văzut chinul cu care îi chinuiesc Egiptenii.
10. Acum, vino, Eu te voi trimite la faraon, şi vei scoate din Egipt pe poporul Meu, pe copiii lui Israel.”
11. Moise a zis lui Dumnezeu: “Cine sunt eu, ca să mă duc la faraon şi să scot din Egipt pe copiii lui Israel?”
12. Dumnezeu a zis: “Eu voi fi negreşit cu tine; şi iată care va fi pentru tine semnul că Eu te-am trimis: după ce vei scoate pe popor din Egipt, veţi sluji lui Dumnezeu pe muntele acesta.”

Întrebarea lui Moise: “Cine sunt eu?” ne arată că el recunoaşte că nici relaţia lui cu Faraon sau alţi lideri egipteni, nici educaţia excelentă în casa lui Faraon nu erau suficiente pentru a duce la bun sfârşit planul Lui Dumnezeu pentru el şi Israel.Notează de asemenea, că Dumnezeu nu îşi croieşte planul după abilităţile (sau inabilităţile) lui Moise; Dumnezeu îşi întocmeşte planul independent de Moise. Cănd Moise încearcă să fugă de responsabilităţile pe care Dumnezeu i le dă, Dumnezeu îi spune efectiv lui Moise: “Aici nu e vorba despre tine; este vorba despre Mine lucrând în tine.” Moise a primit de la Dumnezeu tot ceea ce avea nevoie ca să conducă pe Israel. Dumnezeu continuă să-şi cheme liderii din inabilităţile lor în abilităţile Lui extraordinare.

Ca o notă… închinătorii ar trebui să fie atenţi la ceea ce Dumnezeu foloseşte să autentifice cuvăntul Său pentru Moise… “Te vei închina pe acest munte (Mt. Horeb)” Închinarea este un rezultat consistent al împlinirii lucrării Lui Dumnezeu în şi printr-un individ sau grup.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen